PERCUTIAN SAMBIL MENCARI ILMU

Syukur Alhamdulillah! Dengan Rezeki Allah telah membawa Gee ke negara jiran iaitu di Syurga Membeli Belah. Mengapa Gee ke sana ada sebabnya. Pertama, ingin bercuti kerana penat lelah bekerja di opis, belajar dan juga as a makeup artist. Di Bandung memang sesuai bagi mereka yang inginkan dunia shopping. Menarik ribuan lace dan pakaian, bahan ilmiah, barangan pengantin dan pelbagai lagi. Gee bersama Lya sweet telah lama mengidamkan percutian ini. Kami rancang akhirnya menjadi.
Keseronakan apabila bertemu sendiri barangan yang ingin dibeli seperti lace yang diinginkan untuk membuat baju pengantin. Murah!.. Murah!.. murah!... kata kami macam tak keruan nak memilih kerana semua cantik-cantik belaka. Memang best. Seawal pemergian kami, kami bertemu NIK(makeup artist gak) kami bersembang dan bergambar kenangan di LCCT. Rupanya Nik ni kakak kepada Azura dan pernah menjalani photoshoot di office kami dahulu... Nik memang sporting!
Di Bandung Gee dapat beramah mesra dengan masyarakat dan mengetahui cara hidup mereka Orangnya baik-baik belaka. Apa yang Gee nampak.. kalau kita parking kereta kat sana, dengan senang hati pengawal keselamatan yang menjaga setiap bangunan shopping mesti menolong menguruskan parkir dan menutup pintu jika kita menaiki kenderaan semula. How nice diaorang ni... Memang baik hati lagi menginsafi Gee, apabila Gee dapat berborak dengan jurujual di salah satu outlet shopping. Gee sempat bertanyakan gaji mereka. Gaji mereka hanya 800,000.00 rupiah. Bunyi dan angkanya macam besar tapi bila ditukarkan dalam ringgit malaysia hanya RM266 sahaja sebulan Bayangkan cam mana dia orang survive... Gee terfikir seluar jeans pun dah 190 ribu rupiah. Cam mana dengan kos perbelanjaan yang lain. Jadi disini Gee rasa bersyukur sangat di lahirkan di Malaysia. BERSYUKURLAH DENGAN APA YANG KITA MILIKI.

Macam-macam kenangan berada di Bandung sampai gee tak cukup duitlah nak bershopping... huhuhu TQ Lya dan suami kerana sudi meminjamkan 120,000 rupiah jer...huhuhu. Banyak nak citer tapi buat masa ni, ini jer pengalaman yang dapat gee kongsikan.

Ulasan

Achik Endy berkata…
hah... ensem pon bila dh berjanggut ni... betol..
huhuhu fendy...fendy... i harus kene hijrah untuknya....
Ernie Zuraida berkata…
bestnye sesekali gi jln2.... :)

Catatan Popular