FINALE - ICE ISLAMIC FASHION SHOW- Busna Pengantin Muslimah Kontemporari.

Hari yang ditunggu telah pun tiba. Staff kami Azrin dan Chi Chi masih lagi menguruskan urusan kemasan terakhir pada baju dan memastikan barang-barang yang telah disetkan dalam keadaan sempurna dan lengkap. Sememangnya harus dipuji dengan sikap dan tanggungjawab yang diberikan kepada mereka, sangat perfect. Gee dipesan... “U fokus on makeup and we fokus on busana. So jangan kacau.” kata Chi Chi kepada Gee. Memang agak keras tapi Gee belajar dari mereka bahawa kita seharusnya saling mempercayai kepakaran dalam bidang masing-masing. Namun tidak menjejaskan perhubungan keluarga kami. Beginilah cara kami bekerja. Kami bekerja dalam suasana yang happy tapi tegas dan serius dalam melakukan sesuatu kerja penting. Menyebabkan kami berdiri seperti hari ini.
Kami sangat happy dengan kerjasama yang diberikan oleh student part 6, UiTM Lendu. Harus dipuji. Mana yang terkurang dari pihak kami harap dimaafi. Sememangnya kami inginkan yang terbaik dan membantu anda juga. Dari permulaan pemilihan model dilakukan sehingga test catwalk dan dididik oleh Azrin, Chi Chi dan juga Gee sendiri. Pengalaman kami akhirnya berbaloi dengan hasil catwalk dari pelajar mendapat perhatian masyarakat yang datang pada hari itu.
Bermula dari jam 1 petang kami sudah pun mendapat bilik penginapan. TEAM GEE CANTIK memulakan langkah untuk makeover. Tapi sayang biliknya agak sempit sedikit namun kami bersyukur dengan apa yang diberikan kepada kami. Sekurang-kurangnya dapat juga tempat untuk bersiap. Pengalaman berharga bagi kedua-dua belah pihak iaitu dari jurumakeup dan juga model sendiri. Masing-masing bekerja dalam mengejar masa dan ini merupakan pengalaman pertama untuk makeup artist untuk project runway. Kesemua makeup artist di guide oleh Gee Cantik sendiri berdasarkan tema dan konsep. Glitters menjadi pilihan untuk solekan agar mata berkilau tidak kalah dengan baju kami yang berkilau dek sinaran sportlight yang berada di pentas nanti. Terimah kasih kepada TN PESONA STUDIO yang sudi menaja program kami itu. En. Amir (019-6552022).. sememangnya hasil kerja anada memang terbaik. TQ so much.
Setelah selesai kami melakukan sesi latihan sebelum majlis bermula pada jam 8 malam nanti. Petang itu hujan sedikit renyai namun tidak mematahkan semangat kami untuk melakukan tugasan seterusnya iaitu tugasan menyiapkan rambut sanggul untuk tudung. Bermula jam 6, kami model dari gee cantik terus mengatur susunan dan langkah. Juga tip diberikan kepada Siti Safura untuk finale catwalk.

Jam 8.30 tepat maka bermulalah pertunjukkan malam kemuncak iaitu pengisiannya dibarisi dengan para penyanyi NORA dan AISYAH. Pertunjukkan Fesyen bermula dengan Ita Baharom, Gobok Butik, Wiwin butik seterusnya Butik Gee Cantik dan terakir Gee dah lupa dah sapa. :) Nafas mula berombak kencang apabila butik masing-masing di pertontonkan. Dan giliran Gee Cantik pun bermula. Adengan di belakang pentas memang agak busy dengan keletah dan juga model-model. Sempat mengajar teknik double twist and smart turn kepada Siti Safura.

Dia berlatih bersungguh dan Gee mahukan dia lakukan untuk finale baju itu. “Safura... Gee nak Safura lakukan double twist and turn untuk runway. Sebab u adalah kemuncak” beritahu Gee serius. Safura cba dan akhirnya berjaya berlatih dalam masa agak singkat. Dan dia berkata “INYSYALLLAH GEE.” “ I nak u buat jugak Safura. jatuh pun takpe”. Pesan Gee kepada Safura. Akhirnya Safura mengangguk setuju...

Sampai masa untuk runway masing-masing diberikan coklat sedikit kerana untuk mendapatkan energy. Sorak sorai dari penonton tidak boleh digambarkan betapa gamatnya suasana malam itu dengan kehadiran model pertama di tengah stage utama. Sempat Gee berpesan. Kamu adalah yang terbaik dari kalangan yang terbaik. That why we choose u...
Seorang demi seorang bejaya memukau pandangan penonton yang menonton. Sorakan dan tepukan saling berganti. Sehinggalah kepada finale, Sha model baru yang bersemangat tinggi keluar dengan baju yang berkilau dan akhirnya Siti Safura keluar dengan catwalk double twist and turn. Tepukan berganda kepada Safura kerana berjaya melakukannya dengan kemas. kain yang dilibas bertebaran seperti payung. Kemas sangat suka dengan pengalaman yang u ada disitulah meletakkan kamu seorang yang profesional.

Tahniah kepada semua model. TEAM GEE CANTIK sangat berpuas hati dengan usaha yang dilakukan. Kesemua tiada kekurangan kerana masing-masing ada kekuatan tersendiri. Model lelaki kami sangat bagus. Hensem and sweet. Dan kalau ada job kita panggil lagi k. Tapi awas jaga badan... :) Kehadiran Gee dan Azrin di atas pentas meyebabkan susana Mall di Padang Pahlawan itu seolah-olah MALAYSIA menang piala Thomas... huhuh Rasa sangat dihargai dan kami akan jadikan setiap tepukan dan 2 thumb anda itusebagai pembakar semangat untuk kami berkembang pesat lagi... Terima aksih kepada terlibat terutama media dan Uitm.

Ulasan

Catatan Popular